Deschideţi-mi puţin inima,
Iar eu o să vă dezvălui vouă lumea.

„Cartea Zohar”

Cine sunt eu şi pentru ce exist?
De unde suntem, unde mergem şi pentru ce am apărut aici?
E posibil oare să fi fost şi altă dată aici în lumea asta?
Putem oare să aflăm cine suntem noi şi ce reprezintă întregul univers?
De ce există suferinţă în lume şi e posibil oare să o evităm?
Cum putem atinge fericirea,perfecţiunea şi satisfacţia?

Mulţi au fost tentati, de-a lungul generaţiilor, să răspundă la întrebările de mai sus, cam dureroase. Aceste chestiuni reapar în fiecare generaţie, ceea ce  demonstrează că nu am aflat răspunsul satisfăcător pană astăzi.

Studiind Natura, studiind Universul, se descoperă că totul in jurul nostru există şi se desfăşoară conform unor legi exacte şi specific orientate într-o direcţie predeterminată.

Dacă ne considerăm treapta cea mai înaltă a creaţiei Naturii, observandu-ne, descoperim, că oamenii se comportă în mod dizarmonic faţă de sistemul acestor legi ale naturii, nesupunandu-li-se.

De exemplu, observand perfecţiunea fiecărui organ al corpului, orientarea exactă intr-o direcţie specifică a funcţiei fiecărei celule vii, n-avem răspuns la întrebarea: pentru ce scop există de fapt acest organism?

Totul în jurul nostru este dominat de legea cauză-efect. Totul este creat cu un anumit scop. În lumea obiectelor materiale, domină legile exacte ale mişcării, transformării şi a reîncarnării sufletelor. Aceeaşi lege domină si lumea vegetală şi cea animală. Însă, întrebarea întrebărilor: care este scopul existenţei ? – a rămas fără un răspuns satisfăcător.

Oare a existat vreodată un om pe care să nu-l fi frămîntat întrebarea aceasta? Teoriile ştiinţifice contemporane atestă că universul e controlat de legi fizice, stabile, pe care nu le putem schimba. Rolul nostru constă în a le folosi într-un mod inteligent în cei 70-120 de ani ce ne sunt daţi şi în a pregăti fundamentul pentru generaţiile ce vor urma… pentru ce?… Oare să fi evoluat lumea din anumite forme primitive, sau să fi fost adus Omul de pe alte planete? Nu are nici o importanţă.

Există doar două noţiuni: naşterea şi moartea. Iar ceea ce se petrece între ele, este irevocabil, ireversibil, şi astfel de nepreţuită valoare. Sau, invers: viaţa nu înseamnă nimic, dacă la sfarşitul vieţii nu este decat întuneric.

Ce ne invata cartile de Cabala

alt

Cartile de Cabala ne invata structura lumilor spirituale si cum fiecare dintre noi poate ajunge la ele. O carte de Cabala este ca un ghid turistic. Daca vrei sa calatoresti intr-un oras nou, vei dori probabil sa folosesti un ghid care sa te indrume spre cele mai interesante locuri, cele mai bune cafenele si cluburi, dar (iti va spune) si unde nu vrei sa mergi pentru ca nu iti va placea ce gasesti.

La fel, cartile de Cabala iti spun cum sunt construite Lumile Spirituale, care „locuri” sunt mai interesante si care nu. Bine-nteles, acestea nu sunt locuri fizice, ci stari spirituale pe care le experimenteaza (simte) orice Kabbalist.

Un alt lucru pe care ti-l va spune o carte de Cabala este cum sa gasesti realitatea spirituala. Daca vrei sa mergi undeva in lumea asta, vei avea nevoie de o harta a locului repectiv si de un ghid care sa iti arate locul insusi. In spiritualitate, cartile de Cabala vor face asta pentru tine – iti vor „arata” unde este lumea spirituala, te vor „conduce” acolo si iti vor arata locul.

Cine poate studia Kabbalah ?

alt

Cand Rav Kook – marele kabbalist al secolului 20 si Rabinul Sef al Israelului – a fost intrebat cine poate studia Cabala, raspunsul sau a fost fara echivoc: „Oricine vrea.” In ultimul secol, toti kabbalistii, fara exceptie, au afirmat cu tarie si in multe ocazii, ca astazi Cabala este deschisa catre toti. Mai mult, ei au spus ca este un instrument necesar in rezolvarea crizei globale, pe care au prezis-o si pe care noi o simtim azi.

Toti kabbalistii sustin ca perioada de ascundere a Cabala s-a incheiat. Intelepciunea Cabala a fost in trecut ascunsa, deoarece, kabbalistii se temeau ca va fi folosita gresit si prost inteleasa. Si, intr-adevar, acel putin, cat a fost „descoperit”(destainuit, dezvaluit) a dat nastere la numeroase neintelegeri si interpretari. Tocmai pentru ca, kabbalistii sustin ca generatia noastra este pregatita sa inteleaga adevaratul sens al Cabala, si sa stearga neintelegerile trecutului, aceasta stiinta este deschisa acum tuturor celor ce doresc sa o invete.

Cine este Bnei Baruch?

altBnei Baruch – Institutul de Educare si Cercetare in Cabala este o organizatie pentru studiul, invatarea si diseminarea Cabalei autentice. In 1991, Rav Michael Laitman, PhD, a infiintat Bnei Baruch pentru scopul amintit. El l-a numit Bnei Baruch (fiii lui Baruch) in memoria mentorului sau, marele Cabalist Rabbi Baruch Ashlag, primul nascut si succesorul cabalistului Rabbi Yehuda Ashlag, autorul lucrarii Sulam (Scara), comentariu al Zoharului.Pentru a face cunoscut mesajul sau, Bnei Baruch mentine acest site, publica ziare, carti si produce programe radio si TV. Aproximativ un milion de persoane viziteaza site-ul in fiecare luna, si zeci de mii dintre acestia sint membrii activi,care ajuta cauza si raspindirea acesteia, in beneficiul umanitatii.

Care este esenta Cabalei?

Cabala a fost invaluita in confuzie, legende, mituri si interpretari eronate, deoarece Cabala Autentica a fost ascunsa timp de mii de ani… pina astazi

Care este esenta Cabalei?

altDeşi originile ei sunt înrădăcinate în vechea antichitate, din timpul anticului Babilon, ştiinţa Cabalei a rămas practic ascunsă omenirii, de când ea a apărut în urmă cu mai mult de patru mii de ani.

Tocmai această tăinuire a menţinut nemuritoarea atracţie a Cabalei. Savanţi şi filozofi renumiţi din multe ţări, ca de exemplu Newton, Leibniz şi Pico della Mirandola, au cercetat şi au încercat să înţeleagă ştiinţa Cabalei. Totuşi, până în zilele noastre numai puţini ştiu ce este într-adevăr Cabala.

Ştiinţa Cabalei nu vorbeşte despre lumea noastră, şi în consecinţă esenţa ei scapă oamenilor. Este imposibil să înţelegi pe deplin invizibilul, imperceptibilul şi ceea ce nu a fost experimentat. De mii de ani, omenirii i-a fost oferită o varietate largă de lucruri sub numele de „Cabala”: farmece, blesteme şi chiar miracole, toate în afară de ştiinţa Cabalei însăşi. Pentru mai mult de patru mii de ani, opinia de rând despre ştiinţa Cabalei a fost încurcată de concepţii şi interpretări greşite. De aceea, în primul rând, trebuie lămurit ce este ştiinţa Cabalei. Cabalistul Yehuda Ashlag defineşte Cabala în felul următor în articolul său „Esenţa Înţelepciunii Cabalei”:

Această înţelepciune nu este nici mai mult, nici mai puţin decât o succesiune de rădăcini, care pătrund în jos pe calea principiului de cauză şi efect, după reguli fixe şi determinate, care se îmbină într-un singur scop preamărit, descris ca „revelaţia Dumnezeirii Sale în faţa creaturilor Sale în lumea noastră”.

Definiţiile ştiinţifice pot fi complicate şi obositoare. Hai să încercăm să analizăm ce se spune aici.

Există forţa de sus sau Creatorul, şi forţe guvernatoare care descind din această forţă de sus înspre lumea noastră. Noi nu ştim câte forţe există, dar de fapt asta nu este important. Noi existăm aici în lumea noastră. Noi suntem creaţi de o forţă superioară pe care noi o numim „Creator”. Noi suntem familiarizaţi cu diferite forţe în lumea noastră, ca de exemplu forţa gravitaţională, electromagnetismul şi forţa gândului. Totuşi, există forţe de ordin mai înalt, care acţionează în timp ce rămân ascunse de noi.

Noi numim această forţă ultimativă, atotcuprinzătoare – „Creator”. Creatorul este suma tuturor forţelor din lume şi nivelul cel mai înalt în rândul forţelor guvernatoare.

Această forţă superioară a dat naştere lumilor superioare. Există în total cinci lumi superioare. După ele urmează aşa numitul Machsom, o barieră care desparte lumile de sus de lumea noastră. De la forţa supremă Creator, de asemenea cunoscută ca „Lumea Infinitului” forţele coboară străbătând toate lumile, dând naştere lumii noastre şi fiinţelor umane.

Ştiinţa Cabalei nu studiează lumea noastră şi fiinţele umane din ea, aşa cum o fac ştiinţele tradiţionale. Cabala cercetează tot ce există deasupra Machsom-ului .

Cabalistul Yehuda Ashlag spune că „această înţelepciune nu este nici mai mult, nici mai puţin decât o succesiune de rădăcini, care pătrund în jos pe calea principiului de cauză şi efect, după reguli fixe şi determinate…”. Nu există nimic altceva decât forţele care coboară de sus, în conformitate cu legi precise. În plus, aceste legi, aşa cum scrie Ashlag, sunt fixe, absolute şi omniprezente. În cele din urmă, toate sunt astfel direcţionate încât omul să poată descoperi forţa guvernatoare ultimativă a naturii în timp ce trăieşte în lumea noastră obişnuită.

Până când o persoană nu dezvăluie în mod complet această forţă, până când cineva nu cunoaşte toate lumile pe care trebuie să urce, supunându-se aceloraşi legi ca şi forţele descendente, până când cineva nu ajunge în Lumea Infinitului, o asemenea persoană nu va părăsi această lume. Ce înseamnă „nu va părăsi” ? Persoana aceasta va fi mereu renăscută în lumea noastră, dezvoltându-se de la o viaţă la următoarea până la atingerea stării în care apare dorinţa de a ajunge la forţa superioară.

Originea Cabalei

Stiinta Cabalei este unica prin modul in care vorbeste despre tine si despre mine, despre noi toti. Nu are de a face cu nimic abstract, ci doar cu modul in care am fost creati, si cum functionam la nivele mai inalte ale existentei.

Multe carti Cabalistice au fost scrise despre aceasta, incepind cu Patriarhul Abraham cu mii de ani in urma, care a scris o carte denumita Sefer Yetzira (Cartea Creatiei). Urmatoarea ca importanta este Cartea Zoharului, scrisa in al doilea secol al erei noastre. Cartii Zoharului ii urmeaza scrierea lui Ari, un foarte cunoscut Cabalist al secolului 16. Si secolul douazeci a vazut aparitia muncii Cabalsitului Yehuda Ashlag.

Textele lui Ashlag se potrivesc cel mai bine generatiei noastre. Acestea, ca si alte surse Cabalistice, descriu structura lumilor superioare, cum descind ele, si cum universul nostru, cu tot ce cuprinde acesta, a luat fiinta.

Cartea lui Yehuda Ashlag, Talmud Eser Sefirot (Studiul celor Zece Sefirot) este destinata studiului ajutator cu intrebari, raspunsuri, materiale pentru recapitulare si explicatii. Aceasta este, daca doriti, fizica lumilor superioare, descriind legi ce guverneaza universul realitatii spirituale.

Acest material, transforma gradat studentul, deoarece cind cerceteaza cum sa experimenteze lumea spirituala, persoana se adapteaza pe sine la legile spirituale descrise in carte.

Stiinta Cabalei nu are de-a face cu viata din aceasta lume. In schimb, studiind acest sistem, noi redobindim nivelul pe care l-am posedat inainte de a cobori. In timpul acestei ascensiuni, studiul Cabalei construieste in interiorul studentului, un sistem egal cu sistemul spiritual.

Pentru a fi asigurat beneficiul spiritual din acest text, noi la Bnei Baruch studiem doar sursele autentice, focalizindu-ne pe acelea ce au fost scrise pentru scopul de a asista progresul spiritual al studentului. Aceste surse sint:

  • Scrierile lui Ari
  • Scrierile lui Rabbi Yehuda Ashlag

In cea mai mare parte, ne concentram pe scrierile lui Rabbi Yehuda Ashlag, din moment ce textele lui sint cele mai potrivite generatiei noastre.

Cabala pentru Mase

Spiritualitate, Cabala si Secolul 21

There are no translations available.

Bill Simon: Spuneti ca profesorul dvs a fost ultimul dintre cei mai mari Cabalisti. Ce va face sa spuneti ca aici este finalul liniei? In ce mod nu sinteti dvs. urmatorul mare Cabalist?

Rav Michael Laitman, PhD: Este scris in Cartea Zoharului si deasemeni de catre Gaon of Vilna si de catre Baal HaSulam, ca in anul 1995 o noua era a umanitatii incepe. Ca umanitatea incepe sa dezvolte o dorinta pentru spiritualitate dincolo de dorintele lumesti chiar daca vrem sau daca nu vrem exact in aceste timpuri. Al doilea lucru este ca metoda pe care el a transmis-o avea un invelis atit de ortodox,

incit nu era potrivita oamenilor din aceste timpuri moderne, oamenii timpurilor noastre. Noua metoda trebuie sa se potriveasca cu masele si umanitatea ca intreg.

Metoda sa a fost aceea ai Cabalistilor anteriori si a fost destinata individualitatii, cind profesorul o transmitea studentilor sai in acelasi mod in care a fost facut timp de generatii. Noua metoda trebuie sa fie deschisa intregii lumi, si toata lumea trebuie sa fie capabila sa o primeasca, indiferent despre cine este vorba.

Cu ce ma poate ajuta studierea Intelepciunii Cabala?

Ştiinţa Cabalei este unică în felul în care vorbeşte despre tine şi despre mine, despre noi toţi. Ea nu se ocupă de ceva abstract, ci doar de felul în care noi suntem creaţi şi funcţionăm la niveluri superioare de existenţă.Unul din capitolele ei vorbeşte despre coborârea forţelor superioare din Lumea Infinitului. Lumea Infinitului este starea nostră iniţială, şi noi existăm acolo ca un sistem unic de suflete, interconectate în întregime. După aceea, din Lumea Infinitului, noi studiem succesiunea de lumi şi de aşa numitele Sefirot şi Parţufim pe măsură ce ele coboară până la lumea în care noi trăim.

Multe cărţi cabaliste au fost scrise pe această temă, începând cu patriarhul Avraham cu patru mii de ani în urmă, care a scris o carte numită Sefer Yetzira (Cartea Creaţiei). Următoarea lucrare importantă este Cartea Zohar, scrisă în secolul al II-lea. Zohar este urmată de lucrările lui Ari, un cabalist renumit din secolul al XVI-lea. Iar secolul al XX-lea a fost martor la apariţia lucrărilor cabalistului Yehuda Ashlag.

Textele lui Ashlag sunt cele mai potrivite pentru generaţia noastră. Aceste texte, ca şi alte surse cabalistice, descriu structura lumilor de sus, cum ele coboară şi dau naştere succesiv la lumi de jos, şi cum a luat fiinţă lumea noastră, universul, globul nostru, şi cum a evoluat viaţa. Studiând felul în care acest sistem a fost creat şi cum se coboară până la lumea noastră ne permite să stăpânim metoda de a intra în acest sistem şi de a-l guverna.

Noi studiăm în principal manualul în şase volume Talmud Eser Sefirot (Studiul celor zece Sefirot), scris de Yehuda Ashlag. El este conceput ca un ajutor de studiu cu întrebări, răspunsuri, materiale pentru recapitulare şi memorizare, explicaţii, diagrame şi desene. Aceasta este, dacă vreţi, fizica Lumii de sus, care descrie legile şi forţele ce guvernează universul.

Acest material transformă treptat pe cei care îl studiază, deoarece în timp ce caută modul în care să intre şi să înceapă să trăiască în lumea spirituală, treptat ei se auto-adaptează la material.

Ştiinţa Cabalei nu se ocupă de viaţa din această lume. În schimb, studiând acest sistem noi atingem din nou nivelul pe care l-am avut înainte de a coborî, acelaşi nivel unde noi vom fi la sfârşitul ascensiunii noastre din această lume. În timpul ascensiunii, studiul Cabalei construieşte în student un sistem egal sistemului superior.

Acest sistem începe să se organizeze şi să se manifeste în persoana care vrea să-l atingă, şi care îl studiază în acest scop. La fel cum o picătură de spermă are capacitatea să se dezvolte într-o fiinţă umană completă şi ulterior creşte într-un adult matur, ştiinţa Cabalei dezvoltă dorinţa noastră de a atinge un nivel de existenţă superior.

La început este o dorinţă micuţă, numită „un punct în inimă”. Acest punct este embrionul stărilor noastre viitoare. Prin studiul structurii lumii superioare noi îi dezvoltăm informaţia “genetică”, şi pe măsură ce punctul creşte, se formează în noi o structură similară cu nivelurile superioare.

Acesta este motivul pentru care studiul este atât de răsplătitor. Chiar dacă noi nu înţelegem nimic din tot ceea ce citim, pur şi simplu încercarea de a înţelege textele Cabalei ne cultivă punctul în inimă, dorinţa pentru Cel de Sus, şi punctul începe să crească. Cu cât el creşte, cu atât mai mult simţim apariţia unei creaţii noi, un sentiment nou şi deosebit al unei lumi în interiorul nostru.

Acţionând în acest fel, ştiinţa Cabalei ne dă prilejul de a simţi lumile superioare, de a înţelege tot ce ni se întâmplă, şi în special de a controla noi înşine acest proces.

Poate fi evitata Suferinta Globala?

Student: Conform Cabalei, spuneti ca poate fi evitata ?

Rav Michael Laitman, PhD: Poate fi prevenita doar prin corectarea interioara a persoanei. Nu exista alta cale. Nici o actiune exterioara nu ne poate fi de ajutor.

Student: Ce vreti sa spuneti prin „actiuni exterioare” ?

Rav Laitman: Sa presupunem ca incepem sa plasam tot felul de senzori pentru detectarea cutremurelor. Ca sa explic mai simplu, orice mijloc tehnic am dezvolta noi, fara o corectare interioara, va fi in dezavantajul nostru. Vom intelege ca, cu cat producem mai multe medicamente, cu atat vom fi mai bolnavi.

Cu cat vom avansa in orice domeniu, in orice stiinta, vom ajunge sa descoperim acolo ceva rau, ceva gresit.

Student: Deci, intelepciunea Kabbalah este in acord cu ideea ca exista predeteminare (predestinare), toate aceste dezastre sunt predeterminate ? Pentru ca exista profetii in Coran, in Noul Testament si in Biblie si in Profeti; ei chiar vorbesc despre timpul asta ca despre o periada a dezastrelor. Deci, Kabbalah este la fel structurata ?

Rav Laitman: Lasa-ma sa explic asta. Pana la inceputul secolului 20, pana cand poporul Israel a inceput sa se intoarca in Israel, toata umanitatea trebuia sa treaca prin anii aceia de suferinta si sa acumuleze o experienta dureroasa. Si din asta, pana la urma apare evolutia, astfel incat omenirea sa discearna ca dezvoltarea exterioara nu o aduce intr-un stadiu mai bun.

Si intr-un final, azi, am ajuns intr-o criza generala – in tehnologie, in educatie, in viata familiala, probleme sociale, probleme internationale de tot felul. Si chiar este o criza generala in care, in toate domeniile omenirii, vedem ca nu stim cum sa progresam. Nu stim in ce directie sa o luam pentru ca, vedem ca, (imediat)dupa cativa ani, de fapt ajungem la un rezultat dezamagitor.

Si pana acum, orice dezvoltare care a avut loc a fost doar pentru ca noi sa ajungem la o astfel de situatie si concluzie si sa se nasca aceasta intrebare in noi – Ce ar trebui sa facem? Care este sensul vietii noastre ? De ce traim in felul asta si care este planul pentru evolutie, care sa nu ne duca la un rezultat gresit si la dezamagire.

Student: Deci exista ceva de castigat din aceste dezastre si suferinte ?

Rav Laitman: Asta e exact ce sustine Zoharul, ca intelepciunea Kabbalah va fi revelata pentru ca va exista o nevoie pentru ea. De aceea, acum, in vremurile noastre, vedem ca exista oameni peste tot vorbind de Kabbalah, desi inca nu inteleg de ce, sau care este adevarul despre ea. Deja se releva, de Deasupra, (de Sus), ca este urmatorul pas al dezvoltarii umane.

Ce nu este Cabala?

Cabala nu este religie, misticism, magie, apa sfintita, ate rosii, amulete si o multime de alte lucruri care sint asociate cu aceasta. Preluat din „Primul tau curs de Cabala” – Episodul 1 – O privire de ansamblu

Cabala a precedat religia. Religia este un fenomen al deconectarii de la Forta Superioara. O speculatie si o intelegere gresita a Cabalei. Chiar daca are o forma similara cu ea. Deoarece Cabalistii au creat cartile pe care le studiem si care sint considerate carti sfinte si traditiile si toate celelalte provin din ele, dar scopul, intelesul lor, motivul adevaratpentru care cartile au fost scrise si ceea ce spun ele, nu reusim sa fim in legatura cu toate acestea.

Relatia cu Judaismul este ca si relatia intre Cabala si amnezie. In ceea ce priveste misticismul, Cabala este o stiinta, nu este misticism. Este o modalitate de a stabili o conexiune directa cu lucruri care ne par a fi… magice si intangibile si aceasta doar pentru

ca in stadiul nostru curent, nu intelegem modul in care ele functioneaza,si este o situatie asemanatoare cu a aduce o bricheta cuiva care a trait intr-o insula desertica si care nu a vazut niciodata nici o forma de tehnologie, pentru el ati fi un Dumnezeu al Focului…

o creatura mistica ce poate produce foc cu mina proprie. Pur si simplu este o chestiune a modului in care ceva este ascuns sau revelat.

Este magie? Ei bine… magia implica folosirea unei forte superioare ascunse care manipuleaza oamenii sa-ti aduca ceea ce vrei, care sa-ti aduca tie beneficiu sau folosesti acest lucru impotriva altora. Dar este imposibil sa stabilesti orice contact cu Forta Superioara, pina cind persoana nu-si schimba natura interioara. Atingerea in Cabala este o chestiune a transformarii interioare si este imposibil sa fii in contact cu Fortele

fara sa faci acest lucru. Aceasta nu are legatura cu nimic decit cu imaginatia vivida a cuiva.

Doar putini oameni ajungeau sa studieze Cabala, si existau si niste conditii: sa fie evrei, dar nu este asa, deoarece Cabalistii intotdeauna au invatat persoane care nu erau evrei prin nastere de fapt unii dintre cei mai mari Cabalisti erau … oameni fara natiune. Anchulos,  Rabbi Yechiva si lista continua, toti cabalistii au avut studenti care erau studenti, dar nu aveau un anumit atribut fizic.

Dar aveau un atribut interior, numit Yehud sau Yehuda si vom explica aceasta mai tirziu.

Trebuie sa aveti o intelepciune preliminara a unui maestru, pentru a studia Cabala. Daca nu intelegeti ce scrie in Torah, atunci nu veti intelege nici Cabala. Nu ca aveti nevoie de aceste intelepciuni preliminare dar daca nu gasiti spiritualitate in in aceste intelepciuni

preliminare, trebuie sa va mutati catre carti care sa vorbeasca direct despre spiritualitate, intr-un mod in care nu poate fi inteles gresit datorita lucrurilor din aceasta lume, cum ar fi limbajul in care este scrisa Torah, sau limbajul povestirilor, etc.

Si… amuletele si protectiile si folosirea obiectelor care manipuleaza prin creerea de lucruri care ar proteja oamenii de rau, toate acestea sint aflate in completa opozitie cu ceea ce de fapt este Cabala. De fapt este complet interzis, este considerata idolatrie ca cineva sa foloseasca Fortele Superioare pentru motive egoiste personale si inafara de acestea de fapt nu este nimic de care trebuie sa fim protejati. Deci… apa sfinta, amulete, lucruri ciudate, sint de fapt lucruri psihologice si nu au nimic de a face cu Cabala.

Toate acestea sint un amestec al Cabalei cu religii estice, in care din moment ce nu stim ceva, facem o asociatie cu… Budhismul, sau cu aspecte ale Hinduismului, care au de a face deschis cu spiritualitatea si aceasta doar din cauza faptului ca spiritualitatea din cartile Cabalistilor, nu era deschisa tuturor.

Mituri despre Cabala

Cabala este frecvent asociata cu ate rosii, meditatie, magie si multe alte lucruri. Aceasta pagina isi propune sa clarifice miturile asociate in mod obisnuit cu Cabala

Mitul 1: Cabala este o religie.
De fapt: Cabala este o ştiinţă- fizică a întregii realităţi. Este înţelepciunea care dezvăluie realitatea pătrunzătoare care este în mod normal ascunsă simţurilor noastre.Mitul 2: Cabala este asociată cu brăţările roşii şi cu apa sfinţită.
De fapt: Nu este nicio legătură. Brăţări roşii, apă sfinţită şi alte produse sunt invenţii comerciale profitabile create în ultimele două decenii.

Mitul 3: Cabala este rezervată unei minorităţi de persoane şi doar bărbaţilor peste 40 de ani le este permis să o înveţe.
De fapt: În timpul exilului, Cabala a fost studiată doar de câţiva indivizi aleşi. Totuşi, de pe vremea lui Ari (secolul 16), este disponibilă tuturor.

Mitul 4: Cabala se ocupă cu magia.
De fapt: Cabala nu se ocupă cu magia sau cu alte vrăjitorii; mai degrabă, se ocupă cu cercetarea pragmatică a realităţii.

Mitul 5: Cabala este o sectă.
De fapt: Cabala este înţelepciune şi ştiinţă deschisă oricărei persoane fără restricţii.

Mitul 6: Cabala este în legătură cu „ New Age” şi e un curent- un fenomen trecător.
De fapt: Cabala este înţelepciunea cea mai veche a omenirii. Începuturile ei datează de aproximativ 5000 de ani.

Mitul 7: Cabala are legătură cu cărţile de tarot, astrologia şi numerologia..
De fapt: Cărţile de tarot, astrologia şi numerologia, în practica lor mistică, au fost din greşeală asociate cu Cabala.

Mitul 8: Există amulete în Cabala.
De fapt: În lumea noastră, nu există niciun obiect fizic care să aibă vreun conţinut spiritual. Amuletele pot să ajute o persoană doar ca un suport psihologic.

Mitul 9: Cabala implică meditaţie.
De fapt: Cabala nu implică meditaţie. Meditaţia este un alt element care a fost asociat cu cuvântul „Cabala” în mijlocul confuziei create de non-Cabalişti în ultimile secole.

Mitul 10: Trebuie să fi studiat Tora şi Talmudul în prealabil pentru a avea acces la Cabală.
De fapt: Fără Cabală, nimeni nu poate să priceapă sensul spiritual al acestor texte şi trebuie înţeles că se referă la evenimente fizice şi la acţiuni.

Mari Cabalisti de-a lungul istoriei

Înţelepciunea Kabbalah este cea mai veche din toate înţelepciunile lumii . Se merge înapoi în timp la patriarhul Abraham, în secolul 18 î.Hr.,cu 3800 de ani în urmă. Abraham Patriarhul a fost un beduin obişnuit dintr-un trib din Babilon, care a descoperit existenţa stării de evlavie, o realitate în afara acestei lumi. Atunci el a scris o carte despre asta numită Sefer Yetzira (Cartea de Creaţie), care este, de fapt, chiar prima carte despre Inţelepciunea Kabbalah.Au existat mai multi Kabbalisti după el – discipolii lui, fiii săi, şi nepoata lui. Tot de atunci sunt dovezi scrise despre Kabbalah, până la cea de-a doua dezvăluire de înţelepciune de către Moise, datând din timpul exodului din Egipt. Moise a fost un mare Kabbalist şi el a scris cartea, Tora pentru noi. În aceasta, el a exprimat propria dezvăluire despre lumea de sus, dar într-un mod diferit.

În timp ce Abraham a scris denumind cu nume – Sefirot (poate fi numarat) şi Partzufim (fetze), Moise s-a exprimat el însuşi într-o limbă diferită de limba-derivată . Pentru că totul în această lume vine de sus, de la o lume mai mare, după cum este scris, „Nu există un fir de iarbă de mai jos care sa nu aiba, mai sus un înger, care sa-l atinga şi sa spuna ,” Creste. ” Prin urmare, există o corelaţie între tot ceea ce există în lumea de Sus si tot ceea ce există în lumea noastră.

De exemplu, în lumea noastră avem o limbă şi denumiri şi nume pentru fiecare element pe care il vom întâlni. Atunci, vom putea lua aceste nume ,se pare că merge şi cu un nivel mai înalt, la o lume mai mare, şi de a folosi aceste nume pentru a descrie tot ceea ce se întâmplă în această lume. Asta e ceea ce a făcut Moise când a descris Limba derivată.

Ii mulţumim lui, pentru ca acum avem o carte denumita Tora. Oamenii de aici, din această lume, cred că se referă la evenimente de viaţă, evenimente istorice, romantism, călătorii şi alte activităţi. Dar cele mai mari , dintr-un plan mai înalt, pe care Moise a dorit să le descrie, să ştiţi că Moise nu a scris despre această lume, ci despre ceea ce este în Lumea Superioară. El a descris Guvernarea Înaltă a Providenţei, cum sufletele urca si coboara, incarnările lor, precum şi întregul sistem de Sus.

Apoi a urmat Cartea Zohar (Cartea de iradiere), care a devenit cea mai bine cunoscuta carte despre înţelepciunea Kabbalah, chiar dacă nimeni nu o intelege complet. Zohar-ul este scris în limba Midrash. Aceasta este o limbă diferită faţă de cea utilizată de către Abraham, care a scris cartea sa în Sefirot şi nume. Este, de asemenea, o limbă diferită de cea utilizată de către Moise, care a scris în limba ramurilor, folosind cuvinte din lumea aceasta. Zohar-ul este scris ca o ficţiune. Este imaginar şi poetic. Aceasta se pare că vorbeşte de această lume şi de lumea de Sus, dar este o limbă de legende, numita limba Midrash.

După Zohar, ajungem la dezvăluirea din Evul Mediu, în Safed, cu ajutorul lui Ari Sfânt, Kabbalistul Isaac Luria. El nu a scris nimic el însuşi, dar ceea ce rămâne din invataturile lui a fost memorat, prin scris de către Rav Chaim Vital, discipolul lui. Aceasta marchează începutul contemporan al Kabbalah.

Apoi a venit momentul Chassidism, şi de evoluţie în înţelepciunea Kabbalah, începând cu secolele 17 si 18 , până când a evoluat în mediul nostru contemporan, Baal HaSulam, Rabinul Kabbalist Yehuda Ashlag. Baal HaSulam a efectuat în scris comentarii la Zohar şi înscrisurile Ari, Kabbalah şi a exprimat Kabbalah într-un limbaj contemporan. El a scris Talmud Eser HaSefirot (Studiul celor zece Sefirot) ca o carte ştiinţifică. A fost scrisă academic şi foarte precis, cu un glosar, întrebări şi răspunsuri – un manual potrivit pentru vremurile noastre.

Rav. Yehuda Leib HaLevi Ashlag

Rabinul Yehuda Leib HaLevi Ashlag (1884 – 1954) este denumit şi „Baal Hasulam” „Stăpânul scării” ,pentru comentariul scării cu privire la cartea Zohar. Toată viaţa şi-a dedicat-o Baal Hasulam interpretărilor şi inovaţiilor în înţelepciunea cabala şi diseminării acesteia în Israel şi in întreaga lume El a dezvoltat o metodă unica de a studia cabala, prin care orice persoana ori cine ar fi ,poate cerceta în profunzime realitatea în care trăim şi poate dezvălui originile şi scopul existenţei sale. Baal Hasulam sa născut în Polonia , pe 24 septembrie 1884. La vârsta de 19 ani a fost hirotonit ca Rabin de catre cei mai mari rabini din Varşovia şi a servit timp de 16 ani ca judecător şi învăţător. Învăţătorul lui a fost Rabinul Yehoşua din Porsov. În 1921 Baal Ha Sulam a emigrat în Israel şi sa stabilit în Oraşul Vechi din Ierusalim (Old City). Cuvintele lui s-au răspândit repede printre evreii care au emigrat din Polonia , el devenind astfel repede cunoscut ca o autoritate în cabala. Încet încet sa format în jurul lui un grup de studenţi, care au început să vina la el acasă în orele cele mai mici ale nopţii pentru a învăţa cabala. Pe urmă Baal HaSulam sa mutat din Oraşul Vechi şi sa stabilit în Ghivat Şaul, unde a servit timp de câţiva ani ca Rabinul cartierului. Anii 1926 – 1928 , ia petrecut Baal HaSulam la Londra. Pe parcursul şederii sale la Londra, Baal Hasulam a scris comentariile „Panim Meirot u Masbirot”, pentru cartea „Pomul vieţii” scrisă de Ari cel sfânt, care a fost tipărită în anul 1927 ,şi a ţinut corespondenţa prin scrisori cu elevii săi din Israel . În 1933, a publicat Baal HaSulam broşurile „Matan Tora – Predarea Torei”, ” Haarvut – Angajamentul (Garanţia) ” şi „Haşalom – Pacea” . Cele doua mari lucrări ale sale, rezultatul multor ani de muncă, sunt „Talmud eser hasfirot – Studiul celor zece sfirot” bazate pe scrierile lui Ari şi „Peruş Hasulam – Comentariile scării” la cartea Zohar. Publicaţia celor şaisprezece volume „Talmud eser hasfirot” a început în anul 1937. În anul 1940 a publicat cartea „Beit Şaar HaKavanot – Poarta Intenţiilor” cu comentarii selectate din scrierile lui Ari. „Peruş HaSulam” pentru Zohar, a fost tipărită în optsprezece volume în anii 1945 – 1953. Mai târziu, a scris Baal HaSulam alte trei volume conţinând comentarii cu privire la „Zoharul nou” a căror tipărire a fost finalizată în 1955, după moartea acestuia. În introducerea la cartea Zohar, Baal HaSulam scrie după cum urmează ; „Şi eu am numit acest comentariu Sulam (scara), pentru a arăta că rolul lui este la fel ca rolul oricărei scări,căci dacă aveţi un pod plin de toate bunătăţile, atunci tot ceea ce trebuie este o scară pentru a urca pe ea. Şi atunci tot binele din lume este în mâna ta” aliniatul 48. Baal HaSulam a scris o serie de introduceri, care pregatesc studentii pentru studiul corect al textelor cabalistice, printre care sunt ; Prefaţă la cartea Zohar , Introducere la cartea Zohar, Prefaţă la înţelepciunea Cabala, Prefaţă la Comentariile scarii, Prefaţă generală la Pomul vieţii şi Introducere în Studiul celor zece Sefirot. În anul 1940, Baal HaSulam a publicat primul număr al revistei HaUma (Naţiunea), În ultimii săi ani, a scris Baal Hasulam „Ctavei hador haaharon – Articolele ultimei generaţii” în care a analizat diferite regimuri sociale şi chiar a marcat un plan amănunţit pentru construirea unei viitoare societăţi corecte. Baal HaSulam nu sa mulţumit numai cu punerea ideilor sale pe hârtie ci a acţionat cu fermitate pentru a le promova. El sa întâlnit cu mulţi lideri a localităţilor din Israel, liderii partidului muncii şi cu multe personalităţi publice. Printre aceştia se enumeră şi David Ben Gurion, Zalman Şazar, Moşe Sade, Haim Arlozorov, Dov Sadan şi marele poet Haim Nahman Bialic. David Ben Gurion, după cum e scris într-una din scrisorile lui, sa întâlnit de mai multe ori cu Aşlag, şi se pare că a fost surprins, „Am vrut să vorbesc cu el despre cabala şi el cu mine despre socialism” (Arhiva Ben Gurion, agende, 11 august 1958 ). În eseul său „Trei vizite si ceea ce este între ele” scrie Dov Sadan ; Rabinul Yehuda Leib Aşlag , dintre cei mai mari cabalişti ai timpului, cu scopul de a transforma fundamentele cabalei într-un motor al generaţiei noastre , prin intermediul percepţiilor sale socialiste, care se bazează pe cele de mai sus, a solicitat un contact cu mişcarea kibuţnică. S-ar putea să pară surprinzător să vedem că Baal HaSulam căuta o legătură cu Mişcarea Evreiască a Muncitorilor şi cu liderii acesteia, având în vedere marile diferenţe de mentalitate dintre ei. Cu toate acestea , un studiu profund al scrierilor sale dezvăluie o fascinantă şi inteligentă persoană, implicată în evenimentele din Israel şi din întreaga lume, ale cărei idei sunt considerate revoluţionare şi îndrăzneţe până în ziua de azi.
Rabash – fiul si succesorul lui Baal HaSulam

Rabash (Rabbi Baruch Shalom Ashlag, 1906 – 1991) a fost ultimul mare cabalist . El a fost cel mai varstnic fiu al lui Baal HaSulam (Rabbi Yehuda Ashlag, 1884-1954), autor al cartii Sulam (scara), comentariu(analiza) al cartii Zoharului; si discipolul cel mai apropiat al tatalui sau. De la o varsta frageda a studiat cu tatal sau in cea mai adanca profunzime, Intelepciunea Cabalei. Baal HaSulam a predat unui grup de studenti insa scrisorile lui ne arata ca fiul lui, Rabash a fost considerat cel mai special student. Si nu pentru ca a fost fiul lui.. Cu toate astea, de fapt, Rabash a trebuit sa faca eforturi speciale pe parcursul studiilor, sa asimileze intelepciunea cabalei de la „profesorul Baal HaSulam, pe care a trebuit sa-l vada ca pe un invatator mai degraba decat ca pe un tata. In ziua in care „mentorul si tatal” sau a trecut in nefiinta, Rabash a stiut ca va fi urmatoarea veriga in lantul marilor cabalisti si ca avea sa continue el, munca tatalui sau in diseminarea Cabalei. Rabash a pornit munca imediat dupa moartea tatalui sau. Primul lucru pe care l-a facut, a fost sa publice Zoharului cu comentariul lui Baal HaSulam. Cat despre credinta lui, Rabash s-a doveit a fi singurul discipol al lui Baal HaSulam care i-a continuat calea. Si asemenei tatalui, Rabash a predat unui grup de studenti, ducand mai departe toata intelepciunea cabalei, pe care a acumulat-o de-a lungul vietii. Deasemenea l-a mostenit pe tatal sau cu scrierea cartilor, cea mai considerabila, fiind Cartea ‘Shamati ‘ – ‘Am auzit’, o colectie de discutii pe care le-a auzit de la tatal sau. Aceast manual e un studiu fundamental pentru oricine doreste sa invete Cabala in epoca moderna. O alta lucrare importanta pe care a infaptuit-o este ‘Shlavei HaSulam’ – ‘Etapele Scarii’ , in 5 volume reliefate in articole si esee. Aceste texte detaliaza , descrierile tututor starilor posibile, prin care o persoana trece pe calea atingerii Lumii Spirituale. Rabash defineste acolo toate posibilele stari, pasi si actiuni ai fiintei umane care se dezvolta spiritual prin metoda CabaleiDeasemenea a descris procesul prin care sa inveti cum, sa incepi sa simti si sa atingi Lumea Spirituala. Pentru un student modern cabalist, aceste carti sunt esentiale, ele sunt de acum inainte ghizi spirituali in dezvoltarea celorlalti. Cand un student isi dezvolta deja abilitatea de a simti lumea spirituala, cand dobandeste fie si cel mai mic contact cu fortele spirituale, se poate uita la articolele din Shlavei HaSulam (Etapele Scarii), pentru a-si defini starea actuala, intelegand ce i se intampla la nivel spiritual si cum sa continue ascensiunea spirituala. In aceasta privinta Rabash este un adevarat profesor chiar si pentru cei care abia acum incep sa invete aceasta intelepciune. Si asta pentru ca in Cabala, sarcina invatatorului este sa pregateasca studentul in dezvoltarea propriei conexiuni cu Forta Superioara , Creatorul Facand asta Rabash a completat munca tatalui sau, Baal HaSulam – a fost „ultimul Mohican”, cel din urma , maret cabalist care a atins lumea spirituala, individual. De acum ianinte precum Cartea Zoharului expune, numai un grup de oameni care aspira sa atinga lumea spirituala pot rupe barierele ce-i separa unii de de altii Astazi, Educatia Cabala si Insitutul Cercetarii, numit dupa Rav Baruch Ashlag isi continua mostenirea Precum Zoharul a prezis pentru 1995 – un punct de cotitura cand multi oameni vor deveni interesati de Intelepciunea Cabalei Astazi milioane de oameni cae doresc atingerea acestei intelepciuni , urmaresc calea pavata de Rabash Oameni din toate colturile lumii studiaza invataturile lui Rabash, inteleciunea dobandirii pacii, bucuriei si echilibrului cu natura.Aceste este darul minunat pe care Rabash l-a lasat pentu noi , o oportunitate sa devenim eterni si perfecti

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s